Jauno mediju mākslas absolventi Ieva Vīksne, Līga Vēliņa un Kaspars Lēvalds VR hakatonā izcīna Delfi.lv balvu

Jauno mediju mākslas absolventi Ieva Vīksne, Līga Vēliņa un Kaspars Lēvalds piedalās Riga IFF un "Magnetic Latvia" hakatonā un izcīna Delfi.lv balvu ar VR pieredzi "The Living Room", kas stāsta par holokaustu Latvijā no bērna skatu punkta. Ieva Vīksne pašlaik aktīvi darbojas arī Mākslas pētījumu laboratorijā un Liepājas Universitātes projektā VR not bullies pret vardarbību jauniešu vidū – lepojamies ar kolēģes radošumu un panākumiem!

Rīgas starptautiskā filmu festivāla ("
Riga IFF") virtuālās realitātes (VR) tehnoloģijām veltītajā programmā "Riga IFF Goes VR" norisinājās arī "Magnetic Latvia" organizētais hakatons ar mērķi likt lietā VR tehnoloģijas, lai radītu mācību rīkus bērniem un jauniešiem. Žūrijas balsojumā par "DELFI Campus" balvas saņēmējiem izraudzīta komanda, kas 24 stundu laikā radīja protoipu projektam "The Living Room" – empātiju rosinošai virtuālās realitātes pieredzei, kas stāsta par būtiskiem notikumiem mūsu valsts vēsturē no bērna skatu punkta. Hakatonā izstrādātajā prototipā komanda izvēlējās risināt Žaņa Lipkes memoriāla definēto uzdevumu un vēstīt par 1941. gadā Latvijā notiekošo, taču uzsver, ka šādu pieeju un risinājumu var pārnest arī uz citu jomu mācīšanu.

"Mūsu mērķis bija radīt empātisku, emocionālu pieredzi virtuālajā realitātē, kurā lietotājs var identificēties kā 10-12 gadus jauns ebreju izcelsmes bērns 1941. gadā. Mūsu radītā VR pieredze nav ilustratīva un tieši neatspoguļo kara šausmas, bet gan ar skaņu, gaismu, telpu rada asociācijas par to, kā ir justies nedroši, kad apkārtējā telpa mainās un paliek sveša, tu zaudē kontroli un savas mājas," pamatideju skaidro Līga un Ieva.

Komandai 24 stundu laikā izdevās modelēt virtuālu dzīvojamo istabu, kāda tā varētu izskatīties 1941. gadā – tajā esošie priekšmeti, fotogrāfijas liecina, ka te dzīvo ebreju ģimene. Prototipā īpaši iespaidīga bija telpiska skaņas ainava, kurā izmantoti autentiski tā laika posma materiāli.

Telpai bija trīs veidoli, kas reprezentēja trīs mēnešus Otrā pasaules kara laikā 1941. gada Latvijā - jūniju (īsu brīdi pirms nacistiskās Vācijas armijas iebrukuma), jūliju (okupāciju) un oktobri (ebreju iznīcināšana Latvijā rit pilnā sparā). Pieredzes beigās pats lietotājs zaudē kontroli pavisam – neredzams spēks to "aizvelk" no telpas, atstājot spēlētājam neskaidrību par stāsta beigām, vai tēls tiek izglābts, vai tieši pretēji – to sagaida traģisks liktenis?

"Šo visu apkopojot, pamatbūtība ir šī vēsturiskā stāsta nodošana emocionālā veidā caur pirmās personas interaktīvu pieredzi – ar mērķi ne tikai izglītot bērnus un jauniešus, bet arī identificēties, radīt empātisku pieredzi. Uzskatām, ka šis ir aktuāls risinājums, jo kara šausmas ir ļoti daudzu bērnu un jauniešu ikdiena arī mūsdienās. Ja izdodas kaut nedaudz atspoguļot to un likt just līdzi, uzdevums ir sasniegts," skaidro komandas pārstāvji.

Vairāk par komandas pieredzi var lasīt Delfi.lv rakstā: https://www.delfi.lv/campus/raksti/macit-caur-empatiju-delfi-balvas-ieguveji-virtualas-realitates-hakatona?id=51573721&fbclid=IwAR146u3lmoBbY8EZz3cU7F4HrLmwxLC4HFOK5YohLnazy8SxoKVAibNlr2I

Tweet







Arhīvs: 2019   2018   2017   2016   2015   2014   2013   2012   2011   2010   2009