"VR not bullies" 1. posms: Salīdzinošs pētījums par labākajām praksēm cīņā pret vardarbību jauniešu vidū

Pirmais ERASMUS+ projekta "Virtuālā realitāte kā rīks pret vardarbību jauniešu vidū" posms – salīdzinošs pētījumus par labākajām praksēm cīņā pet vardarbību jauniešu vidū – rit noslēguma fāzē. Liepājas Universitātes Mākslas pētījumu laboratorija ir viens no četriem partneriem šajā stratēģiskās sadarbības projektā, kopā ar psiholoģiem un sociālajiem darbiniekiem no Grieķijas, Horvātijas un Rumānijas.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px Arial; color: #484848; -webkit-text-stroke: #484848} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px Arial; color: #484848; -webkit-text-stroke: #484848; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 12.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px Arial; color: #484848; -webkit-text-stroke: #484848; min-height: 14.0px} p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 12.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px Arial; color: #484848; -webkit-text-stroke: #484848} span.s1 {font-kerning: none}

Lai noteiktu veiksmīgākās prakses cīņā pret vardarbību jauniešu vidū reģionālā, nacionālā un Eiropas mērogā, kurās tiktu pielietotas modernās tehnoloģijas, mēs veicām kompleksu pētījumu katrā no projekta dalībvalstīm. Izpētes rezultāti veido pamatu inovatīvā virtuālās realitātes (VR) rīka pret vardarbību jauniešu vidū izstrādei, kas būs projekta nākamais posms. Salīdzinošais pētījums mums palīdz noteikt, kā veidot VR scenārijus un nodarbību saturu un plānu, lai radītu ieinteresētību jauniešu vidū, un lai tiem piemistu lielāks izglītojošais efekts.

 

Trīs galvenās metodes, kas tika izmantotas pētījuma norisē:

 

1. posms: Strukturētas intervijas ar jaunatnes darbiniekiem (pedagogiem, sociālajiem darbiniekiem, psihologiem u.c.).

Katrā no dalībvalstīm mēs veicām strukturētas intervijas ar jaunatnes darbiniekiem un jaunatnes lietu administrāciju, lai noskaidrotu:

- Jaunatnes darbinieku viedokļus un pieredzi ar iniciatīvām pret vardarbību jauniešu vidū;

- Jaunatnes darbinieku viedokļus un pieredzi, lietojot izglītojošas spēles un jaunākās tehnoloģijas, lai attīstītu psihosociālas spējas un kompetences;

- Rīkus, metodes un procedūras, ko pielieto jaunatnes darbinieki, un to efektivitāti;

- Jaunatnes darbinieku vajadzības pēc transversālām spējām, kompetencēm un rīkiem, lai cīnītos pret vardarbību jauniešu vidū.

 

2. posms: Jauniešu aptauja par vardarbību vienaudžu vidū un modernajām tehnoloģijām.

Mēs izstrādājām aptauju, kas jauniešiem ļāva dalīties savā pieredzē ar vardarbību vienaudžu vidū, iniciatīvām pret vardarbību jauniešu vidū un to efektivitāti, kā arī pieredzē un attieksmē pret dažādām jaunākajām tehnoloģijām.

 

3. posms: Gadījumu pētījums.

Veicot salīdzinošu gadījumu pētījumu, mēs identificējām esošās dažādu organizāciju (izglītības sistēmas, NVO, sociālo dienestu utt.) prakses katrā valstī un Eiropā, un noteicām to panākumu līmeni cīņā pret diskrimināciju un vardarbību jauniešu vidū, īpašu uzmanību pievēršot praksēm, kurās tiktu pielietotas modernās tehnoloģijas. Mēs identificējām īpašības, kas šīs metodes un rīkus padara efektīvus vai neefektīvus, un potenciālos šķēršļus, lai tos regulāri izmantot darbā ar jaunatni, kas mums deva pamatu, lai izstrādātu jaunu rīku cīņā pret vardarbību jauniešu vidū.

 

Pētījumā egūtā informācija tiks apkopota un publicēta ar nosaukumu “Salīdzinošs pētījums par labākajām praksēm cīņā pret vardarbību jauniešu vidū”, kas tiks izsūtīts ieinteresētajām pusēm līdz 2019. gada beigām, kā arī publiskots mājas lapā vrnotbullies.eu.

 

Attēls: Horvātu skolēns pilda aptauju.

Tweet







Arhīvs: 2019   2018   2017   2016   2015   2014   2013   2012   2011   2010   2009