Mācību programma

Modulis:3d interaktīvajiem medijiem
Moduli vada:
Mg. art. Jānis Garančs (1 KRP)
Mg. sc.educ. Ilva Magazeina (4 KRP)
Mg. art. Rihards Vītols (2 KRP)


Moduļa satura apraksts

3D programmas pamatelementi
Programmas interfeiss
Projekciju plaknes
Faili
Ģeometrisku objektu veidošana
Ģeometriski primitīvi
Bezjē un NURBS kontūras
Telpiski objekti no šķērsgriezuma
Salikti objekti
Gaisma un kamera
Objektu rediģēšana un modifikācija
Objektu rediģēšana
Objektu modifikācijas instrumenti
Materiāli
Materiālu redaktors
Standarta un saliktie materiāli
Tekstūru kartes
Scēnas vizualizācija un animācija
Scēnas vizualizācija un ārējās vides efektu imitācija
Scēnas animācija
Saistītu objektu animācija
Dinamikas imitācija
Videomontāža
Scēnas noregulēšana un eksports uz VRML formātu
Interaktīva 3D vide – no maziem ekrāniem līdz lielformāta instalācijām
Apakšvirsraksts: No 3D uz 4D (3D+laiks) un uz 5D (4D + saturs/informacija/konteksta dimensija)
Posmi:
Iepazisanas ar interaktivo 3D veidiem: specializetam darba stacijam, hibridam instalacijam un Internetam
Iepazisanas ar interaktivām 3D vidēm uz Windows, Macintosh un Linux platformām
Tehniskie uzdevumi:
Vienkāršas 3D aina (scēna) konvertēšana no 3D modelēšanas programmatūras uz interakīvu 3D vidi (piem. VRML, X3D, KML vai Virtools)
Papildus multimediju elementu iesaistīšana: attēla un video tekstūras, skaņa.
Interaktivitātes pakāpes: navigēšana, nelineāras animācijas, parametru kalkulēšana reālā laikā, uc.
Interaktīvas 3D vides savienošanas ar hibrīdu vidi (sensori, datubāze, Interneta aplikācijas
3D ar stereoskopisko versiju projekcijām, 3D monitoriem, brillēm utt.
Augmentētās realitātes eksperimenti (savienojot reālu vidi (2D/3D video) ar datorgrafijas virtuālas vides elementiem)
Saturiskie uzdevumi:
Reālas telpas virtuāls modelis – 3D demo datorā un Internetā
Skaņas un attēla saspēle (piem videoklips ar 3D vai 3D VJ)
Interaktīva instalācija - radošas idejas, tēmas integrēšana ar tehniskajām iespējām vai ierobežojumiem un izstāžu telpas īpatnībām

Tweet